Poluare fonica

Ma simt din ce in ce mai des poluata fonic cu englezisme, nu pricep de ce este asa minunat sa pocesc limba mea, de ce trebuie sa folosesc cuvinte/expresii in engleza.

La un moment dat mi sa raspuns ca aceea expresie/cuvant „exprima mai bine” ceea ce se dorea comunicat, sau cea mai tare a fost explicatia” imi vine in cap expresia in engleza, nu imi iese in romana”… ma daca sunteti asa buni vorbitori de engleza, daca vocabularul limbii romane nu va este suficient, vorbiti ma engleza… dar DOAR engleza, nu mai „corciti ” aceste doua limbi.

Corcirea limbilor nu este semn de evolutie, este semn de idiotenie(parerea mea), vorbesti o limba straina foarte bine, vorbeste-o acolo unde altii nu iti inteleg limba, foloseste termeni tehnici, daca acestia nu se regasesc in limba romana, dar nu la fiecare 2 cuvinte trebuie sa fie unu in engleza, iar daca nu puteti si nu puteti sa va folositi limba romana in Romania… emigrati poate acolo corciti engleza cu expresii/cuvinte romanesti… asa de dor de casa.

Se pare ca genetic suntem setati asa, Chiritele de alta data se frantuzeau toate… Chiritele de acum se englezesc, oare Chiritele din viitor ce limba vor prefera?!?

5 gânduri despre “Poluare fonica

  1. Pingback: Poluare fonica - Ziarul toateBlogurile.ro

  2. Poate limba lor preferată va fi româna 😛
    Şi dacă tot vrei să vorbim româneşte, poate ar fi bine să folosim cu toţii diactriticele că aceasta este adevărata limbă română, şi poate ar trebui să inventăm cuvinte ca: reţea internaţională (internet) sau dacă vrem să aiba accente comuniste putem folosi reţea cosmică!
    Şi să nu mai vorbim de soft şi hard când vine vorba de calculatoare (care aşa se numesc, calculatoare, nu computere) o să fie componente dure şi fine? Probabil o să folosim expresii ca: „Virusul mi-a atacat moalele calculatorului!”
    Măcar dacă sprijini o idee, fă-o de tot şi cum trebuie.
    Aşa cum „Chiriţele din ziua de azi” folosesc englezisme, gândeşte-te că şi tu poceşti limba română.

    • Nu folosesc diacriticele oarecum din comoditate… nu pt ca nu „imi vin in cap cuvinte cu diacritice”. Nu am afirmat ca vorbesc perfect limba romana… dar eu cel putin incerc sa nu o „imperechez” cu o limba cu care nu are nimic in comun…
      Am spus la un moment dat „folositi termeni tehnici” asa ca toata isteria ta cu „moalele calculatorului” este degeaba…
      Nu sprijineam nicio idee, pur si simplu(asa cum bine stii) nu va inteleg pe voi cei ce simtiti nevoia sa ganditi in limbi straine…

  3. Ai dreptate .Cei ce folosesc englezisme fac parte din lumea lui Caragiale si vor doar sa dovedeasca prin utilizarea lor o doza mai mare de inteligenta.(ce nu exista) sau doar vor sa para „deosebiti”!

  4. Păi şi cei care folosesc englezisme o fac tot din „comoditate”. Aşa că dacă tot îi critici, demonstrează că tu eşti mai bună ca ei şi depăşeşte-ţi comoditatea, adică începe să scrii corect, cu diacritice. Multe dintre cuvintele scrise fără diacritice sînt tot un fel de străinisme, pentru că ele nu există în limba română (de ex. „imi”, „folositi”, etc.). Este un argument în plus pentru a scrie cu diacritice.

Lasă un răspuns

