Tiparul social…

Intr-un comentariu  pe care mi-l lasa Bogdan, imi spunea ca e mult mai comod sa ne inscriem in tiparul social… eu am o mare problema cu acest tipar social…

Ce este acest tipar social si cine ii stabileste limitele ?!?

Incercand sa nu depasim limitele acestui tipar oare nu devenim altceva decat ceea ce suntem? Am impresia ca acest tipar este un „ucigas” al personalitatilor si al ideilor… Sunt total de acord ca traim intr-o societate, ca trebuie sa ne intereseze parerile membrilor societatii… dar nu cred ca trebuie sa facem din aceste pareri legi, ca nu putem sa le contrazicem ( cu argumente sau nu) …

Suntem inzestrati cu ceea ce se numeste PERSONALITATE… daca am fost inzestrati cu ea, zic ca trebuie sa o si lasam sa se arate… chiar daca din cauza ei putem fi etichetati ca fiind nebuni, ciudati sau mai stiu eu cum… daca putem avea idei… presupun ca ar trebui sa le facem cunoscute… chiar daca nu ne vom incadra in normalitate… ( normalitatea fiind o chestie relativa dupa parerea mea… nefiind doi oameni la fel clar nu putem avea toti aceiasi normalitate), iar cel mai important ca sa putem afirma ca avem o personalitate si niste idei este sa ne asumam fiecare faptele…

Iar pana la urma, eu cred ca este mai ok sa traim intre mai putini oameni care poate ne inteleg dar ne accepta decat in marea masa care nici nu ne intelege nici nu ne accepta…

Un gând despre “Tiparul social…

  1. Depinde la ce te referi cand spui „personalitate”, adica ce teorie cu privire la personalitate accepti…Din ce ai scris tu, as spune ca privesti personalitatea drept o suma a comportamentelor si gandirii individului, care se diferentiaza de a altor indivizi. Din punctul meu de vedere, personalitatea este data in mare parte de mediul social in care traiesti. Pentru ca noi inca de la varsta de 3-4 ani devenim niste fiinte sociale, care tinem cont de reguli si norme: nu fa aia, aia fa, stai asa, nu sta asa etc. Noi ne formam gandirea, ideile, comportamentele, atitudinile, „modul de a fi” in functie educatia primita in familie, in scoala, in functie de grupul de prieteni, de experientele de viata… nu o vad ca pe un lucru natural, pentru ca suntem invatati ce si cum sa facem.

Lasă un răspuns

