Pariuri pierdute…

 

Comparand situatiile viata cu un joc de poker… imi dau seama ca-s un jucator tare prost, in cele mai multe situatii sunt jucatorul care joaca cu cartiile pe fata si care este suficient de naiv sa creada ca si restul jucatorilor vor face la fel… devin trista cand constat ca dealungul timpului in trei tipuri de relatii diferite am fost jucatorul care a pariat tot si a jucat cu cartiile pe masa… si din pacate… a pierdut…

Primul gen de relatie in care am investit mult, si am pierdut este relatia cu parintii mei, in special cu tatal meu… el fiind timp de 25 de ani omul exemplu pentru mine… care nu am inteles cum a reusit sa pacaleasca atatia oameni cu un teatru ieftin, cum a putut schimba grija cu nepasarea, iubirea cu ura, sfaturile cu reprosuri, integritatea cu parsivitatea… dar brusc si foarte dur a trebuit sa fac cunostinta cu acest om din viata mea, un om vechi dar de fapt mult prea nou si asa cum nu mi-as dori oameni in viata mea… a fost probabil prima dezamagire majora din viata mea…

La un moment dat am hotarat ca m-am jucat mult cu mastile si scuturile in viata asta, ca am cam uitat cum este sa simti fluturi in stomac, cum este sa fiu eu… simpla si deschisa intr-o astfel de relatie… nu am ales omul in fata caruia sa fac toate astea… ci pur si simplu a fost acel om care in clipa respectiva mi-a inspirat incredere, a fost omul care eu am considerat ca la randul lui fiind ranit nu va putea ranii… Am jucat iar corect, am pariat tot ce era mai curat si sincer intre sentimentele mele… am considerat ca m-am ascuns prea mult timp, ca  mi-am suprimat anumite trairi si ca nu asa este normal… Dar nu a fost sa fie… nu stiu daca el nu a vrut… eu nu am putut… dar asta  nu conteaza… eu am visat, dar din pacate m-am trezit din visul frumos intr-un cosmar… De atunci jur ca nu voi mai visa atat de repede si usor… nici nu cred ca mai pot… sper doar ca atunci cand va trebui sa visez sa nu imi fie frica de cosmar…

Sunt un om care din fericire are multi prieteni, nu stiu cum sau de ce exista un om care m-a facut sa ma atasez foarte mult… a fost omul care ma cunoscut mai bine decat oricine… a fost omul caruia i-am impartasit toate temerile mele, toate bucuriile… complexele… realizariile. Omul care imi stie si cele mai frumoase vise si cele mai negre cosmaruri… este omul langa care am ras si am plans, omul pentru care am riscat… omul pe care l-am ales atunci cand am fost pusa sa aleg… Dar din pacate este omul care m-a trisat cel mai rau… este omul care a stiut sa ceara fara a considera ca trebuie sa si ofere… Este omul care pretinde profunzime iar el este al dracu’ de superficial, este omul caruia ranchiuna ii controleaza deciziile… este omul care isi creeaza o personalitare si un scenariu in functie de situatie… Este omul la care eu m-am incapatanat sa vad lucruri bune in ciuda atentionarilor, sfaturilor sau pur si simplu al situatiilor in care eram pusa… Se pare ca… din pacate ranchiuna, egoismul, si frica de a infrunta realitatea a ingropat acele lucruri bune… Si uite asa am mai pus o data cartile pe masa, am pariat sinceritatea, increderea, loialitatea… si am pierdut…

Inca mai am puterea sa cred in oameni, sau sper ca o mai am… dar in mod sigur nu voi mai avea asteptari… neavand asteptari in sigur nu voi mai avea dezamagiri… iar cine stie poate voi urma la un moment dat „sfatul” unuia din acesti trei oameni… acela de „a nu da niciodata totul unei singure persoane fiindca s-ar putea sa ma raneasca, imprastiind doar franturi in dreapta si-n stanga nimeni nu va stii/putea sa ma raneasca”… dar pentru a fi asa ar trebui sa iau ceva lectii de parsivitate, prefacatorie si altele din acelas registru… si mai bine NU.

2 gânduri despre “Pariuri pierdute…

    • Da, ai dreptate…
      Dar este un risc care trebuie asumat, fiindca daca nu iti dezgolesti sufletul risti sa ramai cu un suflet foarte bine „conservat” dar pustiu…

Lasă un răspuns

