1 Mai la Vama Veche… cea mai proasta alegere

picture-vama-0462

Dupa o pauza de 3-4 ani m-am hotarat sa petrec 1 Mai… in Vama Veche, din pacate s-a dovedit a nu fi cea mai potrivita alegere.

Pe drum m-au napadit amintirile zilelor de 1 Mai pe care le-am petrecut cu ani in urma in Vama, atunci cand in Vama se adunau persoane dornice de libertate, de aer, de natura, de apa. Persoane care veneau acolo pentru ca iubeau si respectau acel loc. Era locul in care te rupeai complet de civilizatie, nu existau constructii kitschoase, nu existau „aleei de promenada”,  nu existau vanzatori ambulanti de porumb fiert… nu erau masini parcate pe plaja; erau doar oameni… corturi… chitare… NISIPUL si MAREA.

Odata ajunsa in Vama, acele amintiri aveau sa dispara brusc… nu mai exista „Vama mea”… Am fost intampinata inca de la intrarea in Vama de o masina cu geamurile larg deschise din care se auzeau acordurile unei melodii ale unuia dintre „copii minune ai manelei romanesti”, am vrut sa cred ca este o intamplare… dar… din pacate nu a fost. Pe drumul pana la plaja am fost „imparfumata” de diverse mirosuri (mai mult sau mai putin apetisante) de shaorma… ok… tre’ sa mai si mancam… Ajunsa pe „aleea de promenada” (acea carare pavata pe care trebuie sa fii foarte atent sa nu te loveasca vre-o masina sau vre-un scuterist) aveam sa intalnesc o multime de oameni care clar nu imi aminteau de Vama pe care o stiam (domnite „papagal”, domni cu pantofi lacuiti si camasi cu 2 numere mai mici…) m-am gandit ca poate am eu o problema… Pentru a ajunge la plaja trebuit sa trec printre 2 randuri de masini parcate (mi-am amintit brusc de Bucuresti)… Fericita ca am atins prima data pe anul asta nisipul, constat ca mai nou pe plajele din Vama „cresc” pet-uri si pahare de unica folosinta uzate… vazand un foc… ma gandesc ca apropiindu-ma voi auzi acorduri de chitara si poate si o voce atragatoare… voce am auzit, era o domnisoara care injura de mama focului ca amicul ei bause tot si adormise langa foc… Ma indrept catre mare (nu ca as vedea mare lucru noaptea… dar…) constat ca wc-ul public este la malul marii… Deja obosita ma decid sa intru intr-o terasa sa beau o cafea si sa astept rasaritul… si lumina sa ma conving de ceea ce vazusem. Din pacate de rasarit… nu am avut parte (fiind foarte innorat…) iar ceea ce vazusem… era foarte real, chiar mai accentuat…

Cand mi-am exprimat dezamagirea ca Vama nu mai este ceea ce era atunci cand „eram eu tanara”, un prieten mi-a raspuns „Vama atunci NU era un business…”

Acum mi-am amintit ca ultima data cand am plecat din Vama am plecat cu un gust amar… acum am plecat cu o mare sila… si in mod sigur nu ma voi mai intoarce, prefer sa raman cu amintirile frumoase despre un loc in care oamenii veneau pentru a fi in comuniune cu natura, nu pentru a o distruge…

Pozele sunt facute in dimineata zilei de 2 mai 2009… nu vreau sa imi inchipui cum va arata Vama dupa acest week-end…

Pacat…

7 gânduri despre “1 Mai la Vama Veche… cea mai proasta alegere

  1. Da. Chiar ca pacat. Multumeste-i marelui Tudor Chirila pentru asta. Si eventual spune-i sa suga si pula din partea mea. Asta asa, ca multumire ca a reusit sa alunge toti oamenii de calitate de-acolo.

  2. Ca peste tot unde se amesteca lucrurile se ajunge la asa ceva. Cine este insa vinovat? Asta este intrebarea la care trebuie sa raspunzi. Ai constatat o stare de fapt, asa cu spune-mi ce este de facut. Ca orice roman pari a trata subiectul cu lasitate … „e ultima oara ca merg”. Cred ca esti la fel de vinovata ca toti ceilalti care iubesc ideea de natura, libertate, cultura, boemie si nu au facut nimic. Eu mancam la Soni, dar si asta a ajuns un golan. A uitat de principii pentru bani. Vama Veche e RIP datorita voua celor care o iubeati. Punct.

    • Vinovati sunt in primul rand cei ce administreaza Vama Veche (primaria, consiliul local…) ei ar fi trebuit in primul rand sa mentina acel spirit, fiindca ei au dat autorizatii de constructie, ei permit parcarea masinilor pe plaja…ei au transformat Vama intr-un business. Cei ce iubeam Vama asa cum era acum 10 ani nu prea avem ce face; ce sa facem sa facem o manifestatie…cine ne baga in seama,poate am putea sa ne apucam sa strangem pet-urile dupa plaja…dar nu am avea unde sa le punem, in Vama pe plaja sunt 3 cosuri si 1 pubela… nu-i suficient… Din fire nu sunt o lasa, dar nici nu cred ca ma pot lupta cu morile de vant…

  3. Nu sunt in tema cu subiectul e drept,desi impartasesc toate starile si ,,starile” enumerate mai sus de unii si altii…dar consider ca nu exista un vinovat,ci vinovati…nu e de vina Anna care da ,,bir” cu fugitii,dupa cum spune analistulpolitic, nu e de vina Tudor Chirila si alte persoane luate in parte sau pe ,,persoana fizica” cum ar spune un ,,filozof” aflat in viata…ci suntem de vina,cu totii mai mult sau mai putin.Unii pentru ca doar dam din gura,altii ca facem prea putin,altii ca nu facem nimic si altii pentru ca alegem conducatori de toata jena si ne complacem sa traim in ,,rahatul” ce ni-l vâră la fiecare 4 ani cate un ,,sifonar”al securitatii sau ,,spagangiu” de 3 parale…si acum dupa ,,discursul” acesta probabil asteptati si o conluzie,sau solutie asa cum se intampla mai mereu…Singura e aceasta ia sa ramanem 4 ani fara sa ne conduca nimeni,se mai poate intampla ceva mai rau,decat s-a intamplat pana acum; chiar si asa sa nu mearga nimeni la vot si astia tot ar reusii sa castige alegerile… Asa ca in fond si la urma urmei sa nu mai gasim vinovati in pers.din jurul nostru ci fiecare sa se uite la el insusi,sa traga linie cu ce a facut si ce nu…cu ce ar fi putut sa faca si nu a facut…si abia apoi sa ne apucam de vorbit…

  4. Da, pacat…insa astea sunt tendintele, nimic nu scapa neatins…Asta’i Romanica. Sunt prea multe nereguli, iar noi suntem prea mici si prea putini pentru a face ceva semnificativ.

  5. Suntem prea slabi si prea prosti. De ce sa nu recunoastem asta? Nu avem tarie de caracter si ne place sa ne complacem in penibilitate.

Lasă un răspuns

